Druk cyfrowy to silne i nowoczesne narzędzie marketingowe. Jego zaletą jest personalizacja, czyli możliwość umieszczenia zmiennych danych w publikowanych dokumentach np. zaproszeniach z nadrukowanym indywidualnie imieniem, nazwiskiem, nazwą firmy. Ponadto daje możliwość drukowania biletów/karnetów z numeracją, imiennych certyfikatów czy dyplomów. Personalizacja dokumentów znacząco wpływa na wskaźnik odpowiedzi, zwrotność może wzrosnąć nawet CZTEROKROTNIE! 
 
Zalety druku cyfrowego:
  • realizacja zleceń "od ręki", dzięki temu, że faza przygotowawcza trwa bardzo krótko, a druk może odbywać się w trakcie druku innych zleceń
  • jakość otrzymywanych druków tą technologią jest znacznie wyższa od jakości typowych drukarek i jest zbliżona do offsetu
  • druk cyfrowy zamyka się w przedziale czasowym 200 stron A4 na minutę, maszyny bowiem są znacznie szybsze od typowej drukarki, lecz wolniejsze od offsetu
  • możliwość druku na wielu różnorodnych podłożach o różnych gramaturach
  • ekonomiczność:
    • brak konieczności przygotowywania formy drukowej obniża koszty druku, szczególnie przy małych nakładach
    • brak druków próbnych, pierwsza odbitka jest odbitką nakładową, co jest równoznaczne z oszczędnością
    • ceny rynkowe różnią się niewiele pomiędzy ceną druku wyłącznie jednej kopii, a ceną druku jednej kopii w dużym nakładzie
  • personalizacja wydruków, dzięki każdorazowemu odnawianiu obrazu drukowego np. nadawanie każdej odbitce indywidualnego numeru seryjnego czy indywidualne adresowanie kopert, zaproszeń
  • nie ma przestojów pomiędzy zleceniami, druk cyfrowy jest wielozadaniowy, a ich archiwizacja oraz ponowny druk są proste, szybkie i powtarzalne.
  • możliwość stosowania wielu kolorów, w tym dodatkowych, oraz druku barwnego w modelu koloru CMYK